Norwegian Outlet Vestby blir nå Oslo Fashion Outlet

TIL ALLE NYHETER

Monday 27 August 2018

Norwegian Outlet Vestby bytter navn: Blir til Oslo Fashion Outlet

Vestby, 27. august  –  Britiske VIA Outlets, som kjøpte Norwegian Outlet Vestby i fjor, har planene klare for hvordan de skal videreutvikle suksessen i Norge. Steg en, navnendring. Steg to, tilby enda bedre handleopplevelser til gjester fra inn- og utland.

– Alle sentrene i VIA Outlets-familien er navngitt med stedsnavn til nærmeste storby og «fashion outlet». Vi er derfor stolte av å endelig kunne presentere Oslo Fashion Outlet. Fashion i dette tilfellet er jo også for å understreke samlingen vi har av sterke merkevarer og ambisjonen vår om å tiltrekke oss nye aktører, uttaler den nye senterlederen på Oslo Fashion Outlet, Lars Pedersen.

Den ferske outlet-sjefen ser for seg å få inn enda flere internasjonale mote- og sportsmerker for å komplettere tilbudet som fra før av huser Hugo Boss, Calvin Klein og Nike - for å nevne noen.

Befester posisjonen som turistdestinasjon

Utvikling av outlets som turistdestinasjoner er en av VIA Outlets sine spesialiteter. Nøkkelen er partnerskap med viktige aktører innen turisme i nærheten av sentrene. Noe som har bidratt til økt interesse fra turistene. Senterleder Pedersen mener dette bra butikk for både Oslo Fashion Outlet og lokaløkonomien i distriktet. Nå ser han frem til å samarbeide tett med både kommune, næringsliv og innbyggerne i Vestby.

– De siste årene har vi i tiltrukket oss flere og flere turister. Vi har utviklet oss til å bli en destinasjon. For å gi våre gjester en enda bedre handleopplevelse åpnet vi nylig et turistkontor. Her kan man få all slags informasjon om senteret vårt og regionen i sin helhet, forteller outlet-sjefen.

Skal tilby enda bedre handleopplevelser

Åpningen av turistkontoret er bare ett av flere steg i prosessen av å forbedre gjestenes totale handleopplevelse. Noe ledelsen i Oslo Fashion Outlet tar på høyeste alvor. Foruten ansettelsen av den nye senterlederen, Lars Pedersen, er også retail-teamet utvidet for å kunne yte enda bedre service til de ulike merkevarene på senteret. Også en ny kundeklubb, Oslo Fasion Club, vil bli lansert i nærmeste fremtid for å gi de mest lojale kundene eksklusive tilbud og fordeler.

– Det meste er jo på plass. Vi har store kjente merkevarer og etter utbyggingen, fått enda flere spisesteder. Noe som gjør shoppingopplevelsen mer komplett. Vi skal bare sørge for å utvikle dette videre, og med ti andre outlets over hele Europa, så har vi et unikt utgangspunkt for synergier og samarbeid som kan fornye og løfte oss videre, avslutter Pedersen.

Fredag 31. august kl. 14.00 vil Oslo Fashion Outlet innvies og Vestbys egen ordfører, Tom Anders Ludvigsen, vil som seg hør og bør klippe snoren. Alle er selvfølgelig velkommen!

Om VIA Outlets:

Oslo Fashion Outlet er en del av VIA Outlets, et britisk fond som ble opprettet i 2014 og som i dag drifter 11 outlet-sentre rundt om i Europa. De største investorene i VIA Outlets er britiske REIT Hammerson plc og det nederlandske pensjonsfondet APG. Virksomheten ledes av det europeiske forvaltningsselskapet Meyer Bergman og den europeiske outlet-spesialisten Value Retail.

Om Oslo Fasion Outlet:

Oslo Fashion Outlet har i dag 55 internasjonale merkevarebutikker i alle kategorier som tilbyr 30-70% rabatt gjennom hele året. Oslo Fashion Outlet er åpent mandag til fredag fra klokken 10.00 til 21.00, og på lørdager fra klokken 10.00 til 19.00. Senteret ligger sentralt til og er lett tilgjengelig med bil (25 minutter fra Oslo) og offentlig transport.

Dele